Könyvajánló - Kecskeméti István: Tőzsdei befektetések


Egy ideje már agyalok a tőzsdén, olvasgattam is a témában Kecskeméti István alapművét a Tőzsdei befektetések című cirka 250 oldalas kis szösszenetet. Nem egy könnyed esti olvasmány, de ha az ember hallgatott már valamelyik felsőoktatási intézményben gazdaságtannal kapcsolatos előadást, akkor tudja, hogy van még sokkal de sokkal lejjebb. Én konrétan kimentem 10 perc után, mert azt hittem ott helyben elalszom.

1. ábra - így néz ki kívülről - forrás

Maga a könyv nagyon hasznos dolgokat tartalmaz, de atomszáraz. Hónapokba telt, amíg átvergődtem rajta magam. Gyakorlatilag tőzsdei indikátorok felsorolása az egész, szóval inkább egy szótárhoz vagy programozós dokumentációhoz hasonlítható, mint egy írott könyvhöz, de annyi baj legyen, olvastam én már ilyet pl a Refactoring to patterns vagy a Design patterns programozási alapművek is hasonlóak, csak egy fokkal érdekesebbek a konkrét példák sokszínűsége miatt.

Néhány alapgondolatba is bevezet a könyv a befeketetői bizalommal kapcsolatban. Konkrétan azt hozza le, hogy Japánban az 1700-as években egy Homma nevű rizs kereskedő felismerte, hogy a rizs eladási árát nem csak az áru értéke (amit a kereslet és a kínálat határoz meg), hanem a kereskedők hangulata is erősen befolyásolja. Ebből alakult ki később a japán gyertyás elemzés, amit a mai napig használnak.

Egyébként megérte elolvasni, leginkább az utolsó oldalak miatt, azokon van egy konkrét kereskedés kockázat kezeléssel mindennel együtt, ami nagyon sokat mond arról, hogy hogyan lehet mindezt biztonságosan csinálni. Az indikátorok is érdekesek, talán ha mindent figyelembe veszünk, akkor nagy tapasztalattal 90%-os biztonsággal le lehet kereskedni azok alapján is egy részvényt. Ezt az értéket megdobja a kockázat kezelés, ami meg arra jó, hogy ne veszítsünk sokat, és amit nyertünk azt megvédjük. Egyáltalán nem tűnnek ezek alapján tippmix szintűnek a tőzsdei befektetések. Nyilván akik indikátorok helyett bennfentes tippekre támaszkodnak a kereskedésben, azoknak nem megy a dolog, dehát ez meg pont nekünk jó, mert tőlük vesszük el a pénzt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése